Viljestyrke: En inspirerende fortælling om at lade vilje vinde over frygt

10 oktober 2024

Emma Østergaard skrev sig ind i danmarkshistorien, da hun i 2023 stod på Mount Everests tinde som den yngste danske kvinde. Bogen er både hendes personlige fortælling om vejen mod verdens højeste top og et inspirerende opråb til alle om at turde mere og jagte de drømme, der får dit hjerte til at banke. Uanset hvor umulige de synes at være.

Kulden bider, ilten forsvinder, og kræfterne er væk. Det nemmeste er at give op, vende rundt og gå ned. Det er jo bare et bjerg. Who cares. Men viljestyrken driver hende videre. Op. Det handler om så meget mere end et bjerg.

Den 26-årige Emma Østergaard fortsætter op ad Everest, selvom det er et spørgsmål om liv og død. 18 mennesker dør på verdens højeste bjerg det år, og fem personer er fortsat savnet. Men Emma klarer den.

Som den yngste danske kvinde nogensinde bestiger hun Everest i maj 2023. Forud ligger flere års træning og intens forberedelse. For lige siden Emma var lille, har hun haft en særlig styrke. Når hun sætter sig et mål, går hun all-in, og efter en tur til Kilimanjaro får Emma tunnelsyn. Hun vil bestige Everest. Koste hvad det vil.

Viljestyrke er Emmas ærlige fortælling om en mental og fysisk rejse fyldt med blod, sved og tårer. Smil, frygt og frustration. Det er en historie om ubegribelige vilje og en udfordring til især unge kvinder om at være tro mod sig selv og finde styrken til at opnå drømme ved at omfavne alle sider af sig selv.

VILJESTYRKE udkommer som Mofibo Original lydbog d. 22. oktober og desuden som trykt bog på forlaget People's (347 sider / Vejl. pris: 279,95 kr.).

Det vil være muligt at lytte eksklusivt til lydbogen før officiel lancering d. 22. oktober 2024 i Mofibos online presserum: https://press.mofibo.com.

Opret et presselogin og hold øje med hvornår den er uploadet. Kig under menuen 'Udgivelser', klik på titlen og scroll ned. Hvis fanen 'Lydbog' ses, er filen tilgængelig.

NB: Omtaler af titlen må gerne offentliggøres pr d.d., men anmeldelser må ikke offentliggøres før den 22. oktober 2024 med mindre at andet er aftalt med Mofibos PR manager.

Fra d. 22. oktober 2024 kan du finde lyddokumentaren i Mofibos app.

Forfatter: Emma Østergaard
Indlæser: Iben Dorner

Emma Østergaard (27 år, Aarhus) er uddannet indenfor marketing, men lever i dag som professionel bjergbestiger og guide, foredragsholder og fortaler for kvindestyrke.