Min bror i 75 dele - Sebastian Richelsen undersøger makabert parteringsdrab ved Faxe Ladeplads

25 marts 2024

Journalist og tidligere efterforsker, Sebastian Richelsen, undersøger sagen om Jesper Richter Andersen, der er dømt for at slå sin egen bror ihjel og partere ham i 75 dele tilbage i 2011 i Faxe Ladeplads. Men står han bag drabet, eller er der tale om justitsmord? Lyt med i hans nye podcast MIN BROR I 75 DELE.

Natten mellem den 10. og 11. august 2011 i den sydsjællandske havneby Faxe Ladeplads bliver den 47-årige Peter Richter Andersen dræbt ved to skud i hovedet og ét i brystet i sine forældres sommerhus. Hans lig er parteret i 75 dele og spredt ud over sommerhusgrunden. Det afskårne hoved er kastet op på taget.

Er parteringen og spredningen af ligdele et hjælpeløst forsøg på at skjule forbrydelsen, eller ønskede nogen omvendt, at forbrydelsen hurtigt skulle opdages?

Peters lillebror, Jesper Richter Andersen, bliver kort tid efter forbrydelsen anholdt og sidenhen dømt for drab og usømmelig behandling af lig. Jesper har hele tiden nægtet sig skyldig og påstår den dag i dag stadig, at han blot befandt sig på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt.

Med velsignelse fra Peters pårørende undersøger journalist og tidligere efterforsker hos Københavns Politi, Sebastian Richelsen, sagen. For kan Jespers påstand om, at han har været udsat for et justitsmord være sand? Og hvis Jesper ikke står bag forbrydelsen, hvem gør så? Er han derimod skyldig, hvorfor slog han så sin bror ihjel - og hvad var motivet?

Sebastians research peger hurtigt på, at noget er galt i denne meget spektakulære og atypiske drabssag, hvor politiets arbejde åbner op for en del spørgsmål.

MIN BROR I 75 DELE er Sebastian Richelsens podcast, der har premiere på Mofibo d. 2. april.

Det vil være muligt at lytte eksklusivt til podcasten før officiel lancering d. 2. april 2024 i Mofibos online presserum: https://press.mofibo.com

NB: Omtaler af titlen og interviews med forfatteren må gerne offentliggøres pr d.d., men en anmeldelse må ikke offentliggøres før d. 2. april 2024 med mindre at andet er aftalt med Mofibos PR manager.

Fra d. 2. april 2024 kan du finde podcasten i Mofibos app.

Forfatter: Sebastian Richelsen
Indlæser: Sebastian Richelsen

Billeder af cover og forfatteren findes nedenfor og kan frit benyttes med tilhørende kreditering.