Lises bog: Mikael Lindholm afslutter sin anmelderroste, autofiktive trilogi

15 oktober 2024

LISES BOG er en gribende fortælling om overlevelse, indre dæmoner og den uundgåelige konfrontation med fortiden. Mikael R. Lindholm dykker med denne afslutning på trilogien dybt ned i den menneskelige psykes mørke afkroge og udforsker spørgsmål om identitet, overlevelse og kærlighed.

En kvindes kamp for overlevelse og selverkendelse
Vi følger hovedpersonen Lise Jørgensen, en succesfuld forretningskvinde og mor til fire, som kæmper for at balancere sit ydre liv med sine indre kampe. Under sin polerede overflade gemmer Lise på en smertefuld barndom præget af vold, overgreb og tab – en fortid, hun troede, hun kunne efterlade bag sig.

Et uventet møde med den tidligere journalist Peter Lindqvist, der selv er ramt af livet, vækker noget i hende, som tvinger hende til at konfrontere sin egen sårbarhed og det mørke, hun har båret med sig hele livet.

Lindholms mest intime og rå værk til dato
"Med Lises bog ønskede jeg at udforske, hvordan vi som mennesker forsøger at navigere i en verden, hvor vores ydre succes ofte skjuler vores indre kampe," siger Mikael R. Lindholm. "Lise repræsenterer den styrke og skrøbelighed, der bor i os alle – og hvordan vi til tider må møde det, vi frygter allermest, for at kunne komme videre."

LISES BOG er en kraftfuld fortælling om overlevelse, mod og håb. Lindholm dykker dybt ned i karakterernes psyke og skaber en historie, der ikke kun rører, men også udfordrer læseren og lytteren til at reflektere over sine egne indre kampe. Trilogien har allerede modtaget ros for forfatterens evne til at skabe levende og komplekse figurer, der afspejler virkelighedens udfordringer og triumfer. VINTER UDEN SNE: LISES BOG, der udkommer d. 29. oktober 2024 som Mofibo Original lydbog, leverer en værdig afslutning på den episke fortælling. Bogen udkommer desuden som trykt bog på forlaget Alhambra.

Det vil være muligt at lytte eksklusivt til lydbogen før officiel lancering d. 29. oktober 2024 i Mofibos online presserum: https://press.mofibo.com.

NB: Omtaler af titlen må gerne offentliggøres pr d.d., men anmeldelser må ikke offentliggøres før den 29. oktober 2024 med mindre at andet er aftalt med Mofibos PR manager.

Fra d. 29. oktober 2024 kan du finde lyddokumentaren i Mofibos app.

Forfatter: Mikael R. Lindholm
Indlæser: Morten Thunbo

Mikael R. Lindholm er en finlandsvensk forfatter og journalist, der har udgivet flere anmelderroste romaner. Med sin baggrund inden for journalistik bringer han en skarp samfundsindsigt og et unikt blik for detaljer til sine fortællinger. VINTER UDEN SNE-trilogien er et værk, der har cementeret hans position som en af Danmarks mest spændende nutidige forfattere.