Basta - på 'Bonnie & Clyde'-tur gennem Europa med Claus Olesen

9 januar 2024 - Sidst opdateret 1 marts 2024

BASTA er en anderledes spændingsroman udformet som to parallelle 'road movies'. Det er en historie om to rejser fra Hamborg til Zagreb - adskilt af otte år og en krig.

I den første rejse er Jimmi og Ulrike på flugt. De forfølges af en tidligere dansk grænsebetjent og to pensionerede terrorister fra Tyskland. Men da Ulrike opdager, at der i Zagreb findes en privatklinik, der kan helbrede hende, udvikler rejsen sig til en desperat bersærkergang af bankrøverier for at skaffe penge til en operation.

Romanens anden rejse foregår otte år senere. Her bliver Jimmi kontaktet af en hemmelighedsfuld ung pige, Anke, der vil hyre ham som bodyguard på en rejse fra Hamborg til Zagreb. De to gennemlever stor fare på rejsen, og et nært venskab opstår. Og det viser sig, at Anke bærer på en hemmelighed, der fletter romanens to rejser ind i hinanden, og som får store konsekvenser.

BASTA er anden del i serien om Jimmy og Ulrike og udkommer d. 26. januar 2024 eksklusivt på Mofibo. Den første del i serien hedder DEM DER ER SKREDET.

Det vil være muligt at lytte eksklusivt til lydbogen før officiel lancering d. 26. januar 2024 i Mofibos online presserum: https://press.mofibo.com

NB: Omtaler af titlen og interviews med forfatteren må gerne offentliggøres pr d.d., men lydbogsanmeldelser må ikke offentliggøres før d. 26. januar 2024 med mindre at andet er aftalt med Mofibos PR manager.

Fra d. 26. januar 2024 kan du finde lydbogen i Mofibos app.

Forfatter: Claus Olesen
Indlæser: Cecilie Fabricius

Læs mere om seriens første del, DEM DER ER SKREDET: