Afvigerne - anden del af Becoming Sherlock-serien om verdens mest ikoniske og elskede detektiv

6 maj 2024

Nu udkommer anden del af lydbogserien Becoming Sherlock. AFVIGERNE, er skrevet af den anerkendte thrillerforfatter Sarah J. Naughton, i tæt samarbejde med bestseller tv-, film- og romanforfatter Anthony Horowitz.

Efter et grufuldt mord på en succesfuld og velhavende forretningsmand søger Kommissær Lestrade igen hjælp fra Sherlock Holmes.

Alt imens Watson og Sherlock forsøger at afdække mere om Sherlocks fortid, fører sporene dem til en skole for begavede børn, der på en eller anden måde er forbundet med mordet. Sporet peger på 'Afvigerne' - en gruppe vilde børn, der strejfer rundt i gaderne i det sydlige London. Hvem er de og hvor kommer de fra? Hvem finansierer forskningen på skolen? Og giver svarene fra denne sag også svaret på det store spørgsmål: hvem er Sherlock Holmes?

– Det var sjovt at tage nogle af Doyles mest ikoniske karakterer og flytte Sherlock og John til en skummel, dekadent verden i et fremtidigt London. AFVIGERNE bearbejder det moderne spørgsmål om genteknologi og de skræmmende resultater, det giver, når grådighed tilsidesætter etik. Gennem Johns menneskelighed og Sherlocks intellekt forsøger vores helte at afsløre forbryderne, mens de i processen får nogle nye, urovækkende venner, siger Sarah J. Naughton.

Den første historie i Storytel Original-serien om verdens mest ikoniske og elskede detektiv, Becoming Sherlock: DEN RØDE CIRKEL, blev udgivet på Mofibo i december 2023. Fortællingen udkom på tolv forskellige sprog og nåede top ti-listen på de fleste markeder.

Becoming Sherlock-serien er blevet til gennem en eksklusiv aftale, som Storytel underskrev med The Conan Doyle Estate i 2021. Aftalen giver Storytel, én af verdens største lydbogsstreamingtjenester, mulighed for at udvikle helt nye Sherlock Holmes-historier, der primært er skrevet til lydformatet.

Becoming Sherlock: AFVIGERNE udkommer eksklusivt på Mofibo d. 15. maj 2024.

Det vil være muligt at lytte eksklusivt til lydbogen før officiel lancering d. 15. maj 2024 i Mofibos online presserum: https://press.mofibo.com

Opret et presselogin og hold øje med hvornår den er uploadet. Kig under menuen 'Udgivelser', klik på titlen og scroll ned. Hvis fanen 'Lydbog' ses, er filen tilgængelig. NB: Omtaler af titlen og interviews med forfatteren må gerne offentliggøres pr d.d., men lydbogsanmeldelser må ikke offentliggøres før d. 15. maj 2024 med mindre at andet er aftalt med Mofibos PR manager.

Fra d. 15. maj 2024 kan du finde lydbogen i Mofibos app.

Forfattere: Sarah J. Naughton & Anthony Horowitz
Indlæser: Martin Greis-Rosenthal

Om forfatterne:
Anthony Horowitz (f. 1955) er en bestseller tv-, film- og romanforfatter kendt for værker som Kriminalkommissær Barnaby, Kriminalkommissær Foyle, Magpie Murders, Alex Rider, Moriarty m.fl.

Sarah J. Naughton (f. 1975) er en engelsk forfatter, der er særligt kendt for sine psykologiske thrillers for voksne.