Jesus elsker tynde piger - mistede alt til sekten

12 december 2023 - Sidst opdateret 1 marts 2024

En historie baseret på virkelige begivenheder om en sekt, hvor underkastelse, slaveri og massivt fokus på kropsidealer er hverdagskost.

JESUS ELSKER TYNDE PIGER er inspireret af sande historier fra tre mennesker, der ofrede alt for sekten, men heldigvis nåede at forlade den, inden de mistede livet.

Hvad får en person til at slutte sig til en kult? Hvad skal der til for at forlade den, selv om det betyder, at man mister hele sin omgangskreds, alt man har troet på og har ofret alt for, og når man ikke længere ved, hvem man selv er uden sekten? Og hvordan lærer man at leve et nogenlunde normalt liv igen - med mareridt, ensomhed og uden selvværd?

I lydbogen JESUS ELSKER TYNDE PIGER fortæller tidligere sektmedlemmer, hvordan den stadig aktive sekt opererer. De mandlige medlemmer arbejder i et lederfirma til en lav løn, og børnene bliver opdraget og undervist i hjemmeskole.

Mange søger ind i sekten for at få en faderfigur, en spiritualitet, en familie. Det får de måske - men de skal også underkaste sig alt, hvad sektlederen, der udlever sine egne fantasier, bestemmer. Især kvinderne bliver underlagt strenge regler for spisning og seksualitet, de skal være tavse og er undertrykt i hjemmet.

Men ifølge sektlederen er det alt sammen for at beskytte medlemmerne:
"Den, der er her, er i sikkerhed. Men den, der forlader stedet, er alene og i dæmonernes vold."

JESUS ELSKER TYNDE PIGER udkommer d. 25. december eksklusivt på Mofibo. Titlen er skrevet af de finske forfattere Niina Repo, Janne Huuskonen & Akseli Kouki. Den er oversat af Mette Kierstein og der benyttes 9 forskellige indlæsere til multivoice-produktionen.

Det vil være muligt at lytte eksklusivt til lydbogen før officiel lancering d. 25. december 2023 i Mofibos online presserum: https://press.mofibo.com

NB: Omtaler af titlen og interviews med forfatteren må gerne offentliggøres pr d.d., men lydbogsanmeldelser må ikke offentliggøres før d. 25. december 2023 med mindre at andet er aftalt med Mofibos PR manager.

Fra d. 25. december 2023 kan du finde lydbogen i Mofibos app.

Forfattere: Niina Repo, Janne Huuskonen & Akseli Kouki

Indlæsere: