Faith - Kåre Bluitgen skildrer afrikanske migranters farefulde færd mod det forjættede Europa

11 januar 2024 - Sidst opdateret 1 marts 2024

I et Nigeria plaget af korruption, arbejdsløshed og spild af enorme menneskelige og materielle ressourcer er japa, at søge grønnere græsgange i Europa, et tiltrækkende alternativ.

Gracious vælger, hårdt presset af familien, strømmen af mennesker mod nord sammen med sin datter Faith. En rejse gennem krigszoner og pengeafpressere, men hvor håbet om en rimelig tilværelse, i det mindste for datteren, vejer tungest.

FAITH, der også er navnet på anden del i serien MOD HAVET, MOD HIMLEN, er en roman om den nød og det begær, der presser eller lokker mennesker til at kaste sig ud i desperate og i værste fald livsfarlige valg for dem selv og deres børn. Den er også en fortælling om den ofte ganske tynde, men afgørende, grænse, der er mellem at være migrant og flygtning. Og om koloniserede sind og moderne slaveri.

Men romanen er også en fortælling om det sammenhold, der kan opstå mellem mennesker i samme umulige livssituation, og om den kærlighed mellem en mor og en datter, der kan få den voksne til at træffe beslutninger, der under normale omstændigheder ville blive betragtet som forkastelige.

FAITH udkommer d. 2. februar som Mofibo Original lydbog indlæst af Vibeke Hastrup. Bogen udkommer desuden samme dato i en trykt udgave på Forlaget TØKK (560 sider, vejl. udsalgspris: 298,00 kr.).

Det vil være muligt at lytte eksklusivt til lydbogen før officiel lancering d. 2. februar 2024 i Mofibos online presserum: https://press.mofibo.com

NB: Omtaler af titlen og interviews med forfatteren må gerne offentliggøres pr d.d., men lydbogsanmeldelser må ikke offentliggøres før d. 2. februar 2024 med mindre at andet er aftalt med Mofibos PR manager.

Fra d. 2. februar 2024 kan du finde lydbogen i Mofibos app.

Forfatter: Kåre Bluitgen
Indlæser: Vibeke Hastrup