Sherlock Holmes flytter til fremtiden i ny serie

23 november 2023 - Sidst opdateret 1 marts 2024

Verdens mest ikoniske og elskede detektiv er klar til nye eventyr i den længe ventede første del af Original-trilogien Becoming Sherlock, DEN RØDE CIRKEL. Historien foregår i en fremtid, hvor London er i forfald. Sherlock Holmes vågner op fra bevidstløshed til nyheden om, at der er sket et flystyrt med hundredvis af ofre midt i byen. Han ved ikke, hvem han er, men hans evner til at observere og analysere er ekstraordinære, så han begynder opklaringsarbejdet. DEN RØDE CIRKEL udkommer eksklusivt som lydbog på Mofibo d. 7. december 2023.

I 2021 underskrev Storytel en eksklusiv aftale med The Conan Doyle Estate om at udvikle helt nye Sherlock Holmes-historier, der primært er skrevet til lydformatet. DEN RØDE CIRKEL, den første lydbog af tre i Becoming Sherlock-serien, udkommer eksklusivt på Mofibo d. 7. december.

Becoming Sherlock er en serie skrevet af bestseller tv-, film- og romanforfatter Anthony Horowitz sammen med den anerkendte thrillerforfatter, Sarah J. Naughton.

- Jeg vidste, at det var et kæmpe ansvar at arbejde med sådan en elsket karakter, men heldigvis havde jeg en fremragende guide i Anthony Horowitz, der kender Sherlock Holmes-universet som sin egen bukselomme, siger Sarah J. Naughton.

– Becoming Sherlock tager de højt elskede karakterer – Holmes, Watson, Mrs. Hudson og Lestrade – og flytter dem ind i en forestillet fremtid. Samtidig har jeg forsøgt at forblive tro mod, hvem de er og hvad de står for. For lytteren betyder det, at alt er både kendt og ukendt på samme tid, og jeg håber, at denne genforening bliver både udfordrende og underholdende, siger Anthony Horowitz.

Eventyret er sat 40 år ud i fremtiden i London, en by i forfald. Pandemier, miljøkatastrofer, krig og kaos har forvandlet hele samfundet til noget, der minder om det 19. århundredes London, hvor Sherlock Holmes normalt opererer.

John Watson er vendt tilbage fra lægetjeneste i krigen i Afghanistan og bor for sig selv i en nedslidt del af byen. På vej hjem fra arbejde falder han over en hårdt såret mand på gaden – bevidstløs og helt nøgen. Hans chancer for at overleve er minimale. Samme aften styrter et passagerfly ned i Richmond Park. Der er flere hundrede ofre, og Watson og den mystiske mand er overladt til sig selv. Da manden vågner den følgende dag, husker han ikke, hvem han er, eller hvor han kom fra, men han afslører sine fremragende evner til at observere og analysere. Dette bliver starten på et mysterium, der hurtigt trækker mange tråde, der skal forfølges.

– Anthony kom med den originale idé og skitser til de to første historier. Jeg elskede dem med det samme. Vi arbejdede kapitel for kapitel og mødtes til intense brainstorming-sessioner. Til sidst blev manuskriptet sendt til Conan Doyle Estatet for godkendelse. Vi var glade for, at de var så begejstrede. Forhåbentlig vil lytterne elske det lige så meget, som vi elskede at skrive det, siger Sarah J Naughton.

DEN RØDE CIRKEL har premiere på Mofibo d. 7. december 2023. Den danske version af lydbogen er indlæst af Martin Greis-Rosenthal. DEN RØDE CIRKEL udkommer desuden på engelsk, svensk, finsk, islandsk, hollandsk, polsk, bulgarsk, tyrkisk, italiensk, spansk og fransk.

Det vil være muligt at lytte eksklusivt til lydbogen før officiel lancering d. 7. december 2023 i Mofibos online presserum: https://press.mofibo.com

Opret et presselogin og hold øje med hvornår den er uploadet. Kig under menuen 'Udgivelser', klik på titlen og scroll ned. Hvis fanen 'Lydbog' ses, er filen tilgængelig. NB: Omtaler af titlen og interviews med forfatteren må gerne offentliggøres pr d.d., men lydbogsanmeldelser må ikke offentliggøres før d. 7. december 2023 med mindre at andet er aftalt med Mofibos PR manager.

Fra d. 7. december 2023 kan du finde lydbogen i Mofibos app.

Forfattere: Anthony Horowitz & Sarah J. Naughton
Indlæser: Martin Greis-Rosenthal

Om forfatterne:
Anthony Horowitz (f. 1955) er en bestseller tv-, film- og romanforfatter kendt for værker som Kriminalkommissær Barnaby, Kriminalkommissær Foyle, Magpie Murders, Alex Rider, Moriarty m.fl.

Sarah J. Naughton (f. 1975) er en engelsk forfatter, der er særligt kendt for sine psykologiske thrillers for voksne.